Týden slezské kuchyně oblékne nový kabát

Týden slezské kuchyně oblékne nový kabát

Foto: Opavské Slezsko

Akce Týden slezské kuchyně vstupuje do šesté sezony a organizátoři se rozhodli pro několik změn a vylepšení. Na oblíbenou gurmánskou akci se lidé mohou těšit od 5. do 14. dubna. Zapojené restaurace nabídnou návštěvníkům širší škálu pokrmů rozdělenou do třech sekcí. Inovace doznalo také hodnocení restaurací, kdy mimo již zaběhlou cenu veřejnosti, přibude také odborné ocenění a kreativní cena.

Týden slezské kuchyně je akce, která si získala přízeň turistů i opavských patriotů. Hlavní myšlenkou je reprezentovat osobitou gastronomii našeho malého regionu na jídelních lístcích restaurací. „Bylo na čase uskutečnit několik změn, které soutěž dále zkvalitní, nechají vyniknout zapojené restaurace a pro návštěvníky akci více zatraktivní,” uvedl organizátor akce Jan Černý, ředitel spolku Turistická oblast Opavské Slezsko.

Hlavní změny se týkají nabídky pokrmů restaurací a také jejich hodnocení. „Vymezili jsme pevnější pravidla, která předepisují, jakou minimální nabídku musí restaurace během akce zajistit a nabídnout svým hostům. Vytvořili jsme tři sekce, ve kterých mohou kuchaři předvést své umění,“ dodal Jan Černý. Host vždy na jídelním lístku najde nabídku pokrmů z těchto okruhů: Tradiční recept slezské kuchyně, Volná variace slezské kuchyně a Produkty a nápoje slezské kuchyně. Co konkrétně daná sekce znamená, naleznou návštěvníci na webových stránkách Opavského Slezska.

Tradiční kuchyně stojí na tradičních receptech a postupech, jejichž podstatu je nutno dodržovat. „Z tohoto důvodu jsme pro restaurace připravili workshop, kde byly blíže se slezskou kuchyní seznámeni. Načerpaly zde především informace a podmínky nutné k zapojení do akce Týden slezské kuchyně,” řekl zakladatel soutěže Alexandr Burda a doplnil: „Cíl akce zůstává stále stejný, a to navrátit do nabídky restaurací tradiční pokrmy našich předků a upozornit na kvalitní produkty z našeho regionu. Věříme v obrovský potenciál této gastronomie i kvalitu místních výrobků a navazujeme na myšlenku hnutí slow food.”

I letos proběhnou soutěže, které ohodnotí kvalitu a přípravu restaurací na akci. „Nově bude uděleno Ocenění Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě, která je současně odborným garantem celé soutěže. Hodnocení proběhne na základě mystery shoppingu. Druhou novinkou je Kreativní cena Opavského a hlučínského deníku,” doplnil Jan Černý s tím, že zachována bude také SMS soutěž, na kterou jsou hosté již zvyklí. Chybět nebude ani fotosoutěž či slosovatelná účtenka. Připravené ceny jsou opět v podobě regionálních výrobků.

„Podařilo se nám v Opavském Slezsku vybudovat něco, co nemá obdoby v celém Moravskoslezském kraji. Opavsko má potenciál být zajímavou turistickou destinací a regionální gastronomie je jeho tváří,” uzavřel Alexandr Burda.

Všechny informace a zapojené provozovny naleznete na webových stránkách Opavského Slezska a také na facebooku Opavského Slezska.