Omezení úředních hodin Magistrátu

Upraveno: 22.10.2020
Ilustrační obrázek

Při vstupu na magistrát se bude měřit teplota

Upraveno: 19.10.2020

AKTUÁLNĚ:

Magistrát města Opavy v rámci aktivovaných opatření a v souladu s usnesením vlády ČR přistupuje k měření tělesné teploty při vstupu občanů do magistrátní budovy Horní náměstí 67 (Hláska) a Krnovská 71 (budovy B a C).

V úředních hodinách pro veřejnost, tj. pondělí a středa v době od 8 do 10 hodin a od 13 do16 hodin, budou příchozí před vstupem požádání strážníkem Městské policie Opava o umožnění změření teploty bezdotykovou metodou. V případě zjištění zvýšené tělesné teploty (dle Krajské hygienické stanice MSK, pracoviště Opava, je zvýšená teplota nad 37 °C, tzn. 37, 1°C a výše) bude občan upozorněn a nebude mu umožněn vstup do prostor budovy.
 
Při využití objednávkového systému mimo úřední hodiny si pracovník, který objednávku vyřizuje, zajistí kontrolní měření příchozího vlastní silou.

.............................................................................................................................................................

V souladu s Usnesením vlády ČR ze dne 8. října 2020 o přijetí krizového opatření a v návaznosti na vyhlášení nouzového stavu na území republiky, se omezuje rozsah úředních hodin orgánů veřejné správy na dva dny v týdnu v rozsahu pěti hodin v daném dni.

Omezení úředních hodin pro veřejnost platí v období od 12. do 25. října 2020.

Toto omezení je závazné také pro Magistrát města Opavy, a to takto:
Úřední hodiny pro veřejnost jsou stanoveny v pondělí a středu v době od 8 do 10 hodin a od 13 do16 hodin. V tuto dobu bude úřad zpřístupněn a budou odbavováni klienti objednaní i bez objednávek.

V ostatní dny, tedy v úterý, čtvrtek a pátek, bude magistrát pro neobjednanou veřejnost uzavřen. V případě nezbytnosti odbavení záležitosti se návštěva občana uskuteční pouze po telefonické nebo emailové objednávce - příslušné kontakty na pracovníky magistrátu zde. V současné době musela být objednávková aplikace Úřad online dočasně odstavena z důvodu omezeného provozu úřadu.

Dříve objednaní klienti (Úřad online, předvolaní apod.) budou odbaveni ve stanovených termínech. V případě, že termín schůzky je stanoven mimo nově stanovenou úřední dobu, bude klient vyzvednut zaměstnancem úřadu u vchodu do budovy.

Žádáme občany, aby zvážili nutnost osobní návštěvy a přítomnosti na úřadu, upřednostňován bude písemný, elektronický či telefonický kontakt s klientem. Při sjednání osobní návštěvy bude klient v mimoúřední hodiny vyzvednut u vstupu do budovy zaměstnancem úřadu, který jej bude při řešení záležitosti po prostoru magistrátu provázet. V případě, že zaměstnanec zjistí u příchozího klienta příznaky možného onemocnění COVID-19, nebude občan do objektu vpuštěn.

Podatelna (podací místo) Magistrátu města Opavy v budově Horní náměstí 69 bude pro veřejnost otevřena v rámci současně platných úředních hodin takto: 
V pondělí a středu v čase od 8 do 17 hodin a v úterý, čtvrtek a pátek v době od 8 do 15 hodin.
Při provozu podatelny budou rovněž provedena bezpečnostní opatření.

Pokladna v budově Horní náměstí 67 bude pro veřejnost otevřena pouze v době nově stanovených úředních hodin.
Pokladna, nacházející se v budově Krnovská 71B, bude v provozu pouze pro klienty, kteří budou řešit svoji záležitost v rámci nově stanovené úřední doby a v předem domluvených osobních jednání s konkrétním zaměstnancem úřadu mimo nově stanovenou úřední dobu.
Upřednostňována bude bezhotovostní platba.

Do prostoru budov Magistrátu města Opavy je nutno vstupovat vždy s pokrývkou úst a nosu (rouška, respirátor nebo jiné vhodné krytí, případné výjimky určuje mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ČR). U vchodu bude k dispozici dezinfekce rukou, kterou je doporučeno použít.