Poskytnutí údajů z registru silničních vozidel
1) Základní informace
Obecní úřad obce s rozšířenou působností poskytne na žádost údaje z registru silničních vozidel
- fyzické nebo právnické osobě, která prokáže právní zájem na poskytnutí údajů; právní zájem neprokazuje vlastník nebo provozovatel silničního vozidla, jedná-li se o údaje k tomuto vozidlu
- orgánu veřejné moci v rozsahu nezbytném k výkonu jeho působnosti.
2) Kdo je oprávněn v této věci jednat
Žadatel o poskytnutí údajů z registru silničních vozidel, který prokáže právní zájem doložením svého oprávnění (uvedené v příslušném zákoně).
3) Postup a podmínky pro vyřízení žádosti
Žadatel vyplní příslušný tiskopis (viz formuláře odbor dopravy) a splní další náležitosti dle právního předpisu (zákon 56/2001 Sb.)
4) Kde a s kým je možné situaci řešit
V územní působnosti Magistrátu města Opavy je příslušným odbor dopravy, oddělení dopravně správních agend (registr vozidel), Krnovská 71B
5) Formuláře, doklady, náležitosti
K podané žádosti je nutné doložit:
- platný doklad totožnosti žadatele, živnostenský list podnikatele, zřizovací listinu právnické osoby, popř. výpis z obchodního rejstříku soudu
- doklad o existenci právního zájmu žadatele, vycházejícího z příslušného zákona.
6) Správní poplatky
Poskytnutí údajů 50,- Kč za každou započatou stránku
7) Lhůty pro vyřízení žádosti
Zpravidla bezodkladně, složité případy dle správního řádu do 30 dnů
8) Právní předpisy
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
Vyhláška MD č. 154/2023 Sb., o registraci vozidel,
Vyhláška MD č. 153/2023 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.