Odbor majetku města
Odbor majetku města spravuje především nemovitý majetek ve vlastnictví města (kromě majetku, o nějž se stará odbor školství). Zajišťuje jak pronájmy bytových a nebytových prostor, tak jejich případný prodej. Plní roli správce městských budov a vydává stanoviska k trase inženýrských sítí apod. Pracovníci odboru vedou také evidenci záboru prostranství.
Kontakty odboru
				
			Mgr. Bc. Pavel Vltavský
Vedoucí odboru
					
					Telefon: 553756800
					Email:  pavel.vltavsky@opava-city.cz
					Budova: Krnovská 71C
					Patro: 3. patro
					Kancelář: kancelář č. 311
				
Oddělení správy a evidence budovy
- vykonává činnosti související s agendou týkající se dispozičního práva k nemovitostem,
 - eviduje a vyřizuje žádosti a podněty ve věci špatného technického stavu nemovitostí,
 - vykonává úkony související s privatizací bytového fondu města,
 - zajišťuje soulad mezi faktickým stavem nemovitostí a jejich evidenci vedenou příslušnými katastrálními úřady,
 - zajišťuje výkony samosprávných činností na úseku hospodaření s byty.
 
Oddělení správy a evidence pozemků
- vede operativní evidenci pozemků zapsaných v katastru nemovitostí a provádí jejich inventarizaci,
 - zajišťuje soulad mezi faktickým stavem nemovitostí a jejich evidenci vedenou příslušnými katastrálními úřady,
 - spolupracuje s katastrálními úřady v řízeních jimi vedenými,
 - vykonává činnosti související s agendou týkající se dispozičního práva k nemovitostem.
 
Samostatné pracoviště majetku
- zajišťuje vypracování vyřazovacích protokolů majetku ve správě jiných subjektů,
 - zajišťuje evidenci a správu cenných papírů,
 - zajišťuje zařazení dokončených staveb pro zařazení do hmotného investičního majetku města a správy odboru a připravuje podklady pro předání tohoto majetku do správy jiným subjektům,
 - zajišťuje podklady k hospodářským smlouvám majetku ve správě odboru,
 - kontroluje fakturaci prací Technických služeb Opava s.r.o. dle smluv pro město,
 - zajišťuje přípravu podkladů pro pojištění majetku města,
 - zastupuje město v územním a stavebním řízení,
 - vydává stanoviska k udělení licencí k provozování vnitrostátní veřejné linkové osobní dopravy,
 - spolupracuje s odborem životního prostředí v oblasti čistoty a údržby komunikací a veřejných prostranství, zeleně,
 - zastupuje město při projednávání pasportizace pozemků, na nichž se nacházejí stavby komunikací včetně chodníků, pozemků vedených jako veřejná zeleň, ostatní plocha – dvorní trakt,
 - stanovuje místní úpravu provozu na účelových komunikacích,
 - zajištění úkonů souvisejících s provozováním vodovodů a kanalizací v majetku města.
 
Životní situace, které řeší tento odbor