Opava se rozloučí se starým logem a hledá svůj nový vizuál
Opava zahajuje práci na hledání nové vizuální identity, která by měla sjednotit a zmodernizovat způsob, jakým město komunikuje navenek. Vizuální identita je soubor grafických prvků, díky kterým prezentace města působí jednotně a rozpoznatelně – patří zde logo, barvy, písma, ale i to, jak vypadají plakáty, web, sociální sítě nebo městské tiskoviny.
Do 15. prosince probíhá open call, do kterého se mohou přihlásit profesionální grafická studia a designéři. Více informací najdete na webu www.czechdesign.cz/probihajici-souteze. Vítězný návrh, který ze soutěže vzejde, bude pak Opavu a Opavany provázet minimálně několik následujících let.
Projekt probíhá ve spolupráci s organizací Czechdesign. Ta je předním odborníkem na organizaci designérských a architektonických soutěží v České republice a má dvacet let zkušeností v oboru.
„Najít moderní logo a celkový vizuál, který bude odpovídat vizi města a bude blízký jeho obyvatelům, není jednoduchý úkol. Chceme, aby si nový vizuál Opavané vzali za svůj, cítili k němu hrdost a vnímali ho jako symbol. Pomalu se teď budeme loučit se stávajícím logem páva a těšit se na to, jaké nápady a přístupy účastníci soutěže představí. Každý krok designérské soutěže vyžaduje pečlivou koordinaci a spolupráci odborníků i zástupců města. Očekáváme, že se nový vizuální styl začne v praxi objevovat v druhé polovině roku 2026,“ sdělila Karin Kuo, referentka marketingu magistrátu města.
