Občanské průkazy a pasy se od 23. července budou opět vyřizovat v běžných úředních hodinách

Upraveno: 18.02.2020

Prodloužená pracovní doba končí, fungovat začnou dvě nové fotokabiny

Od pondělí 23. července bude na oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a pasů obnovena běžná pracovní doba. Od stejného dne začnou zároveň fungovat dvě nové kabiny pro příjem žádostí občanských průkazů.

„Do 16. července jsme měli k dispozici tři kombinovaná pracoviště pro příjem žádostí o občanské průkazy a cestovní doklady a jedno pracoviště výdejové. Včera bylo instalováno vybavení dvou kabin, které je možné využít pouze pro příjem žádosti o občanské průkazy. Současně bylo povýšeno stávající výdejové pracoviště na plnohodnotné kombinované pracoviště,“ uvedla vedoucí oddělení Lenka Ausficírová.

Nové fotokabiny momentálně prochází zkušebním chodem. Od pondělí by pak měly být využívány naplno.

"Po zahájení provozu dvou nových fotokabin i po přechodu k běžné pracovní době předpokládáme, že budou denně vyřízeny požadavky okolo 40 - 50 žadatelů navíc, "uvedl tajemník magistrátu Tomáš Elis.

„Povýšením výdejového pracoviště na pracoviště kombinované bylo také dosaženo možnosti pružné reakce na případnou poruchu u těchto pracovišť. Nyní se případná závada jednoho kombinovaného pracoviště klientů nijak nedotkne,“ vysvětlila Ausficírová a dodala: „Chceme však upozornit občany, že v případě, kdy žádají o zřízení občanského průkazu či pasu, není možné vzít si lístek na výdej těchto dokladů. Také nelze zaměňovat příjem žádosti o občanské průkazy a příjem žádosti o cestovní pasy. Vznikají velké zmatky, systém takto nefunguje a občané sami brzdí další hladký chod vyřizování dokladů“.

Vedení města věří, že zavedení nových fotokabin přispěje k lepšímu chodu na úseku cestovních dokladů a občanských průkazů a situace se zde bude postupně zklidňovat.

Lada Dobrovolná Tisková mluvčí