Plánujete hlučnou akci? Nezapomeňte požádat o výjimku z nočního klidu

Upraveno: 26.08.2025
Ilustrační obrázek

Pokud plánujete uspořádat veřejnosti přístupnou akci, která bude pokračovat i po 22. hodině, je potřeba podat žádost o výjimku z obecně závazné vyhlášky o regulaci hluku. Lhůta pro podání žádostí pro akce, které se mají konat v roce 2026, končí 31. října 2025. Žádosti podávejte e-mailem na adresu anna.krempkova@opava-city.cz.

Termín konání je nutnou podmínkou, bez něj nelze žádost přijmout. Je třeba ho stanovit co nejpřesněji, ale zároveň tak, aby se nemusela vyhláška každý rok měnit. To znamená, že může být určen jako například první pátek v září, poslední sobotu v srpnu nebo víkend na přelomu července a srpna.

Pořadatelům akcí, kteří jsou v této chvíli v platné závazné vyhlášce uvedeni, doporučujeme potvrdit svůj zájem pokračovat s akcí v daném termínu a na daném místě i v dalších letech.

Zároveň doporučujeme zájemcům o zařazení do vyhlášky zkontrolovat, zda jejich akce už nespadají pod plošně udělené výjimky, jako jsou například Silvestr, pálení čarodějnic nebo vinobraní. Přehled těchto akcí, stejně jako formulář k podání žádosti, najdete na webu města – odkaz získáte přes přiložený QR kód.

Každá žádost prochází schvalovacím procesem. Návrhy výjimek posuzuje vedení města, Rada města Opavy a následně Zastupitelstvo města Opavy. Výsledná podoba vyhlášky poté míří ke kontrole na Ministerstvo vnitra ČR.

 

Anna Křempková
tiskové oddělení