Sdružení řešilo stavby nejen na Opavsku

Jak budou pokračovat dopravní stavby v západní polovině Moravskoslezského kraje? I tento bod se řešil na 27. valné hromadě městem spoluzaloženého Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57. Toto jednání bylo oproti ostatním jiné i v tom, že se na jedno místě sešli všichni bývalí předsedové sdružení, tedy Pavel Mališ, Zdeňka Jordánová, Pavla Brady, Michal Jedlička a současný předseda Petr Popadinec. „Jsem rád, že všichni jmenovaní naše pozvání přijali a osobně jsem jim poděkoval za vedení Sdružení v uplynulých letech a za prosazování kvalitní dopravní infrastruktury v západní části našeho regionu. Vím, že prosadit jedenáctku a I/57 do investičních záměrů státu nebylo vůbec jednoduché. Sdružení v regionu působí už 24 let a máme na co navazovat,“ říká předseda Sdružení a opavský radní pro dopravu Petr Popadinec.
Valná hromada Sdružení na tomto zasedání, mimo jiné, dále projednala zprávu o hospodaření a činnosti Sdružení za rok 2024, návrh rozpočtu, stav členské základny a jeho další plány v tomto roce a v letech následujících. Další body byly pro veřejnost zajímavější.
Členové Sdružení rovněž rozhodli o rozšíření předmětu jeho činnosti o další klíčové silniční tahy v západní části Moravskoslezského kraje. Jde o silniční tah I/11 mezi Opavou a Bruntálem, I/45 mezi Bruntálem a Krnovem, I/57 Opavou a Fulnekem a dokončení obchvatu Opavy o úsek I/46 Opava, severovýchodní obchvat (jde o přeložku uvedené silnice I. třídy od tzv. „kateřinského dopravního uzlu“ ve směru na Sudice).
„Po debatě na našem předsednictvu jsme se nakonec k tomuto kroku rozhodli. V uplynulých letech jsme uvedené silniční tahy neformálně řešili a zabývali jsme se jimi. Tímto krokem budeme de facto pokrývat podstatnou část západní části našeho regionu,“ objasňuje předseda Popadinec.
„Naše kroky v západní části Moravskoslezského kraje jsou jednoznačně pozitivní. Je pravda, že stále narážíme na překážky, ale ty se nám daří překonávat. Podle mého názoru si ale nevedeme vůbec špatně. Intenzivně spolupracujeme s ministerstvem dopravy, ŘSD, krajem, našimi poslanci a senátory a dalšími institucemi,“ říká předseda Sdružení a opavský radní pro dopravu Petr Popadinec.
Některé silniční stavby na jedenáctce nebo I/57 mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi jsou již v provozu, další jsou připraveny k realizaci a ostatní se intenzivně připravují. Jde například o obchvaty Nových Sedlic a Komárova, obchvat Skrochovic, západní obchvat Krnova, napojení krnovského severovýchodního obchvatu na hraniční přechod Pietrowice, jižní obchvat Opavy včetně obchvatu Otic nebo I/57 u Linhartov či obchvat obce Vrchy u Fulneku.
„Aktuálně intenzivně probíhá výstavba opavského jižního obchvatu mezi Hradeckou a Olomouckou ulicí, jeho poslední etapa se intenzivně připravuje, začátkem léta budou zahájeny výkupy pozemků. Ještě letos bychom chtěli, aby stát zahájil výkupy na severním obchvatu Nových Sedlic. V příštím roce by měla být zahájena výstavba přeložky I/57 u Linhartov. To jsou naprosto jednoznačné a konkrétní výsledky naší činnosti. Bez společného tahu na branku by ale nebylo možné v Praze účinně prosazovat zájmy západní části našeho regionu,“ dodává předseda Popadinec. Ten zároveň poděkoval za dlouhodobou aktivní činnost tajemníkovi Sdružení Martinu Dostálovi. „Opava s Krnovem a dalšími obcemi v roce 2001 Sdružení založili. Podporují ho i zdejší podnikatelé. Za tu dobu Sdružení odvádí kus poctivé práce. Chtěl bych proto poděkovat všem, kteří ho založili, na jeho činnosti se podíleli a pracují pro něj i dnes. Chci zdůraznit, že činnost Sdružení budeme finančně podporovat i nadále,“ říká závěrem opavský primátor Tomáš Navrátil.
Stavba jižního obchvatu.